U bolesti parodonta spadaju gingivitis i parodontopatija.

Bolesti paradonta

Gingivitis je upala desni koja se manifestuje crvenom i otečenom gingivom koja boli i često krvari pri pranju zuba. Ali ako se gingivitis ne prepozna i ne leči na vreme nastaje parodontopatija. Bakterije koje se stvaraju za vreme upale počinju da razgradjuju kost i vezivno tkivo zuba. Takav zub više nema odgovarajuću potporu i počinje da se klati. Nastaju parodontalni džepovi, gde se gomilaju bakterije i oni se sve više produbljuju pogoršavajući bolest. Krajnji rezultat parodontopatije je rasklimavanje zuba i na kraju ispadanje zuba.

Eliminacija upalnih čepova

U početnoj fazi parodontopatije moguće je kauzalnom odnosno konzervativnom terapijom usporiti, ali i zaustaviti proces parodontopatije, odnosno propadanje parodoncijuma. Kauzalna terapija podrazumeva uklanjanje supragingivalnog i subgingivalnog zubnog kamenca i obradu parodontalnih džepova oko zuba. Ali, u kasnijim fazama, kada je evidentan veći gubitak alveolarne kosti, što se najbolje vidi na ortopanu, ali i po zubima koji su promenili položaj, izduzili se i rotirali, najčešće pristupamo rezanj operaciji i ugradnji veštačke kosti, kada istovremeno eliminišemo upalni proces i džepove.

Napredak bolesti bez lečenja

Kada parodontopatija napreduje bez prethodnog lečenja, kod pacijenata se javljaju parodontalni džepovi. To su patološke promene u obliku džepova, koje nastaju produbljivanjem nesanirane upale gingive, i posledičnog razaranja parodoncijuma. Ova bolest počinje obično bezbolno i neprimetno. Jedino što pacijenti primete je krvarenje pri pranju zuba, imaju osećaj da im je zub viši od ostalih ili da imaju nesto izmedju zuba (osecaj stranog tela).

Obrada paradontalnih čepova

Kod obrade parodontalnih džepova jako je važno ukloniti svo patoloski izmenjeno tkivo. To se radi posebnim ručnim instrumentima tj kiretama. Ako je neophodno uklanjaju se i jako izrazeni pripoji, frenulumi i plike, koji mogu da podstaknu razvoj džepova. Svrha ove terapije je da uklonimo svo patološki izmenjeno tkivo (tkivo zahvaćeno zapaljenjem) kroz otvor parodontalnog džepa. Ako ovakav pristup nije moguć potrebno je uraditi hirurski zahvat kojim se taj pristup omogućava – režanj operacija. Nakon intervencije neophodna je jako dobra oralna higijena I redovno uzimanje terapije ako Vam je propisana od strane stomatologa. Nakon nekoliko nedelja uočavaju se promene, nema više krvarenja pri provokaciji ili bez nje, gingiva postaje bledo ruzičasta, čvršća i zdravija.

U našoj ordinaciji uvek možete zakazato pregled, kontrolu kako bi videli koja vrsta lečenja vama odgovara.