Gangrena zuba je ozbiljno stanje koje se javlja kada infekcija u zubu napreduje i širi se u dublje tkivo, uključujući koren zuba i okolna tkiva. Ovo stanje može biti vrlo bolno i zahteva hitnu pažnju stomatologa.

Uzroci nastajanja zubne gangrene

Gangrena zuba obično nastaje kao posledica napredovanja dubokog karijesa ili nelečene upale pulpe zuba (pulpitisa). Karijes omogućava bakterijama da prodru dublje u zub i izazovu infekciju koja se širi u koren zuba i okolna tkiva. Ovo može uzrokovati ozbiljnu bol, otok i infekciju.

Koji su simptomi zubne gangrene?

Simptomi gangrene zuba uključuju jaku bol u zubu i oko zuba, oticanje desni, loš zadah, prisustvo gnoja oko zuba, osetljivost na dodir, toplotu i hladnoću, kao i opšte nelagodnosti.

Gangrena zuba može nastati i kod potpuno zdravih zuba. Najčešće je posledica traume odnosno povrede kada dolazi do prekida mikrocirkulacije i odumiranja potpuno zdrave pulpe. Gangrena zubne pulpe iziskuje sprovođenje adekvatne terapije koja se ne može odlagati. Zato ukoliko uočite neki od ovih simptoma obavezno se javite Kruna Dentu. Ukoliko se ne leči na vreme infekcija se može prosiriti na vrh korena zuba, dovodeći do nastanka ciste, granuloma ili apscesa.

Lečenje gangrene zuba

Lečenje gangrene zuba obično zahteva tretman kanala korena (endodoncija) ili, u težim slučajevima, ekstrakciju zuba. Endodoncija podrazumeva uklanjanje oštećene pulpe, čišćenje kanala korena, dezinfekciju i punjenje kanala kako bi se sačuvala struktura zuba. U nekim situacijama, stomatolog može propisati antibiotike kako bi se kontrolisala infekcija.

Ignorisanje gangrene zuba može dovesti do ozbiljnih komplikacija, uključujući infekciju koja se širi u okolna tkiva, apscese (nakupljanje gnoja), oštećenje susednih zuba i kosti, pa čak i ozbiljne sistemski infekcije.

Redovni stomatološki pregledi i održavanje dobre oralne higijene su ključni za sprečavanje ovakvih stanja. Uvek možete zakazati pregeld kod nas u Kruna Dentu kako bi utvrdili vaše stanje zuba i ako je potrebno sproveli potrebnu proceduru kako bi smo na zadovoljavajuć nivo doveli vaše oralno zdravlje.