Duboki karijes je ozbiljna forma zubnog karijesa koja je prodrla duboko u tvrdo tkivo zuba, obično kroz gleđ (tvrdi spoljni sloj zuba) i dentin (unutrašnji sloj). Ova vrsta karijesa može biti bolna i zahteva odgovarajući tretman kako bi se zub sačuvao.

Koji su simptomi dubokog karijesa?

Simptomi dubokog karijesa mogu uključivati bol pri žvakanju, osetljivost na hladno i toplo, bol u zubu, promene u boji zuba (obično tamniji ton), ili čak prisustvo gnoja u zubu. Ovi simptomi mogu ukazivati na to da je karijes prodrla duboko u zub.

Kako se leči duboki karijes?

Tretman dubokog karijesa obično uključuje uklanjanje oštećenih tkiva zuba i popravku zuba. Stomatolog će najpre anestezirati zub kako bi se izbegla bol tokom postupka. Zatim će ukloniti karijes i oštećeno tkivo, a zatim popuniti nastalu šupljinu plombom, inlejom ili onlejom, u zavisnosti od stepena oštećenja. U nekim slučajevima, kada je infekcija prisutna, može biti potrebna i endodoncija (tretman kanala korena) kako bi se sačuvala pulpa zuba.

Prevencija kod dubokog karijesa

Najbolji način za sprečavanje dubokog karijesa je održavanje dobre oralne higijene, redovni poseti stomatologu radi pregleda i čišćenja, kao i izbegavanje prekomernog konzumiranja šećera i kiselih namirnica, koji mogu doprineti razvoju karijesa.

Lečenje karijesa i Kruna Dent

Važno je da se duboki karijesi leče na vreme, jer ukoliko se ne leče, mogu dovesti do ozbiljnih problema, uključujući infekcije, apscese, i gubitak zuba. Ako sumnjate da imate duboki karijes, preporučljivo je da što pre zakažete prvi pregled kod nas u Kruna Dentu kako bi smo na vreme reagovali i sanirali problem.